ارتودنسی شهرکرد
5/5 - (14 امتیاز)


 ارتودنسی شهرکرد  چیست ؟ شاید برای شما هم این سوالات ایجاد شده باشد که ارتودنسی در شهرکرد چه ویژگی هایی دارد؟  بهترین متخصص ارتودنسی شهرکرد در سال 1400  چه کسی است ؟  در این مقاله اختصاصی به بررسی انواع مزایا و معایب ارتودنسی در شهرکرد و خطرات ارتودنسی میپردازیم.  همچنین یک کلینیک تخصصی ارتودنسی خوب در شهرکرد در زمینه انجام ارتودنسی در شهرکرد را به شما عزیزان و همراهان وبسایت دکتر فرزاد ناصری معرفی خواهیم کرد. پس لطفا تا آخر این مقاله تخصصی , با ما همراه باشید.

محتوا

دکتر ارتودنسی خوب در شهرکرد

اگر به دنبال بهترین دکتر ارتودنسی شهرکرد هستید, ما به شما دکتر فرزاد ناصری , ارتودنسی شهرکرد را پیشنهاد میکنیم. دکتر ناصری با سابقه درخشان بیش از 10 سال خدمات تخصصی ارتودنسی سرامیکی شهرکرد , ارتودنسی کودکان در شهرکرد و ارتودنسی مخفی در شهرکرد  را انجام میدهد.

قیمت ارتودنسی در شهرکرد

قیمت ارتودنسی در شهرکرد به صرفه تر و پایین تر از هزینه ارتودنسی در تهران و مشهد و شیراز هست و طبیعتا رضایت بیشتری در میان علاقه مندان به ارتودنسی در شهرکرد را مشاهده میکنیم.  نتیجه قابل توجه و خوبی که مراجعین عزیزمان در شهر شهرکرد داشتند نشانگر این موضوع هست که از نظر علاقه مندان به ارتودنسی , داشتن تخصص در این امر و همچنین هزینه معقول و به صرفه توسط بهترین متخصص ارتودنسی در شهرکرد ,جزو  فاکتور های اساسی محسوب میشود. برای اطلاع از آخرین نرخ قیمت ارتودنسی شهرکرد , با کلینیک تخصصی دکتر فرزاد ناصری لطفا تماس بگیرید. مشاورین مجرب این کلینیک تخصصی ارتودنسی در شهرکرد به شما کمک میکنند که بهترین تجربه را از خدمات ما داشته باشید.

✔️به نظر شما بهترین متخصص ارتودنسی شهرکرد کیست؟

اگر به دنبال بهترین دکتر ارتودنسی شهرکرد هستید, ما به شما دکتر فرزاد ناصری , متخصص دندانپزشک و متخصص ارتودنسی شهرکرد را پیشنهاد میکنیم. دکتر ناصری با سابقه درخشان بیش از 10 سال خدمات تخصصی ارتودنسی سرامیکی شهرکرد , ارتودنسی کودکان در شهرکرد و ارتودنسی مخفی در شهرکرد را انجام میدهد.

✔️قیمت بهترین مرکز ارتودنسی شهرکرد چگونه است؟

‪ جهت تعیین هزینه ارتودنسی باید حضورا تشریف بیاورید مطب تا معاینه بشوید و بر اساس نوع مشکلی که دندان هایتان دارد، نوع درمانتان مشخص بشود. برای هماهنگی جهت رزرو نوبت، با شماره ۳۲۲۴۲۹۰۹-۰۳۸ تماس بگیرید‫. با تشکر‬‏

✔️راه ارتباطی با بهترین متخصص ارتودنسی شهرکرد را میشه بفرمایید؟

‪برای هماهنگی جهت رزرو نوبت، با شماره ۳۲۲۴۲۹۰۹-۰۳۸ تماس بگیرید‫. آدرس مطب شهرکرد : شهرکرد ، خیابان مولوی ، روبروی کتابخانه مولوی نبش کوچه ۴۸ ، ساختمان اردیبهشت ، طبقه سوم ، واحد۱

✔️وظایف یک ارتودنس خوب را میشه توضیح بدید ؟

1)تشخیص ناهنجاری های دندان، دهان، و فک 2)ارزیابی بهترین روش درمانی برای تصحیح دندان 3)آماده سازی دهان برای ارتودنسی یا دیگر درمان ها فاصله دهنده ها، سیم های اتصال، و غیره. 4)طراحی، بارگذاری، و هماهنگی قطعات شخصی 5)نگهداری سوابق درمان

✔️بهترین مرکز ارتودنسی شهرکرد را میشه معرفی کنید؟

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر فرزاد ناصری عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد، از کلینیک های خوب در شهرکرد می باشد.

بررسی انواع ارتودنسی

در اینجا چندین مدل از ارتودنسی های دندانی هست، که ممکن است برای تراز کردن دندان های شما پیشنهاد شوند که شامل ارتودنسی فلزی قدیمی، ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی پشت دندانی، و ارتودنسی نامرئی هستند. هر نوع با مجموعهای منحصر به فرد از مزایا و معایب همراه است که باید برای تصمیم گیری بهترین گزینه درمان را برای خود در نظر بگیریم.

ارتودنسی های فلزی قدیمی

ارتودنسی های قدیمی درگیر با بست ها و سیم ها هستند، معمولا از فلز ساخته میشوند، که به دندان ها متصل شده و و اجازه به قرار گیری برای تغییر کردن را به مقداری که نیاز است، میدهد.
بست های سیمی فعال شونده با گرما به طور معمول جدیدا به ارتودنسی های قدیمی متصل شدهاند. این ارتودنسی ها از گرمای بدن در دهان استفاده میکند، تا به دندان ها اجازه دهد تا به سرعت و با ناراحتی کمتر از نمونه قبلی حرکت کنند. این نوع ارتودنسی ها معمولا ارزان ترین گزینه است، در حالی که بسایر موثر است، و یکی از رایج ترین نمونه های ارتودنسی مورد استفاده است. اگرچه، آنها قابل توجه ترین نوع هستند و برخی مردم ممکن است احساس خود آگاهی دربارهی ظاهر کنند. احتمال بهبود ظاهر آنها تا حدی که با استفاده از نوار های رنگی مختلف روی ارتودنسی ها برای جذاب تر بنظر رسیدن آنها است، اگرچه آنها هنوز مشخص هستند.

ارتودنسی های سرامیکی

ارتودنسی های سرامیکی در شهرکرد بسیار شبیه به ارتودنسی های فلزی قدیمی در اندازه و شکل هستند، اما آنها از ساختاری با مواد سرامیکی هستند که به رنگ طبیعی دندان ها پیوند میخورد، بنابراین ارتودنسی ها کمتر مورد توجه قرار میگیرند.
این نوع به اندازهی ارتودنسی قدیمی در بدست آوردن حالت مطلوبی که دندان ها در آن جهت حرکت کنند، امادر رنگ بسیار کمتر قابل توجه هستند، که آنها را دوست داشتنی تر برای جایگزینی برای افرادی است. اگرچه، آنها معمولا گران تر از ارتودنسی های قدیمی بوده و اگر از آنها مراقبت نشود احتمال زنگ زدن آنها وجود دارد.

ارتودنسی های پشت دندانی

ارتودنسی های پشت دندانی شبیه به نوع قدیمی بوده از آنجایی که آنها هم از فلز ساخته شدهاند، اما آنها به قسمت داخلی دندان ها متصل شده که به راحتی از بیرون قابل مشاهده نیستند.
ایننوع مزیتی آشکار دارند که توسط دیگر مردم دیده نمیشوند، زیرا انها در پشت دندان ها پنهان میشوند.
اگرچه، آنها اثر کمتری نسبت به نوع قدیمی هستند و اغلب بیشتر طول میکشد تا تراز مطلوبی برای دندان ها بدست آورند. آنها شاید برای بیمار کمتر راحت باشند، چون در ارتباط مستقیمی با زبان هستند. سرانجام، آنها سخت تر تمیز میشوند.

ارتودنسی های خود چسباننده

ارتودنسی های خود چسباننده در ظاهر بسیار شبیه به نوع فلزی قدیمی هستند، اما برای نگه داشتن سیم ارتودنسی در محل از گیره به جای نوار پلاستیکی استفاده میکند. در نتیجه، شکست کمتری در ارتودنسی ها بوجود میآید و این معمولا برای تمیز کردن دندان ها و ارتودنسی راحت تر است.
این نوع از ارتودنسی ها اثری شبیه به نوع فلزی قدیمی دارد، و ممکن است کنترل قطعات را افزایش دهد، که منجر به دقت بیشتر برای تراز دندان ها میشود. اگرچه، آنها اغلب گران تر بوده و هنوز از بیرون قابل مشاهده هستند. مرجع

 

دندانپزشک ارتودنسی کیست ؟

یک دندانپزشک است که در ارتودنسی تخصص دارد. یک ارتودنس در درجه اول انواع مختلفی از نامنظمی دندان ها را درمان می‌کند، اما در دهان و فک نیز گسترس می‌یابد. دندانپزشک های ارتودنسی باید آموزش اضافی خود به جای درمان بیماران، در زمینه ارتودنسی تکمیل کنند.

ارتودنسی در شهرکرد

یک دندانپزشک ارتودنسی به صورت روزانه چه کاری انجام می‌دهد؟ دندانپزشک های ارتودنسی شاید از ارتودنسی، سیم ها، و دیگر قطعات دهانی برای کمک به تصحیح نامنظمی در دندان و دهان استفاده کنند. ناهنجاری ها شاید برای اهداف پزشکی، یا زیبایی نیاز به تصحیح داشته باشند. درمان این ناهنجاری ها معمولا نیاز به هماهنگی های بی‌شماری دارد و اغلب زمان زیادی برای تصحیح می‌گیرد، بنابراین دندانپزشک های ارتودنسی شاید با بیمارانی برای ماه ها یا حتی سال ها کار کنند.
در درمان رایج دندانپزشک ارتودنسی از ارتودنسی ها برای صاف کردن دندان ها استفاده می‌کنند، اما آنها شاید همچنین با بیمارانی که دارای شکاف در سقف دهان هستند کار می‌کنند. در یک کار روزانه، وظایف یک ارتودنس ممکن است شامل فعالیت هایی مانند:
-تشخیص ناهنجاری های دندان، دهان، و فک
-ارزیابی بهترین روش درمانی برای تصحیح دندان
-آماده سازی دهان برای ارتودنسی یا دیگر درمان ها فاصله دهنده ها، سیم های اتصال، و غیره.
-طراحی، بارگذاری، و هماهنگی قطعات شخصی
-نگهداری سوابق درمان
دانشجویانی که آرزوی ارتودنس شدن را دارند ابتدا باید در مدرسه دندانپزشکی حضور یابند، که به دنبال آن آموزش های خاصی در ارتودنسی، قبل از گرفتن مدرک در این زمینه به آنها داده می‌شود. برای یادگیری بیشتر این فرایند همراه ما باشید.
تحصیلات
ارتودنس های مشتاق ابتدا نیاز به حضور در مدرسه دندانپزشکی دارند. اغلب مدرسه های دندانپزشکی نیاز به متقاضیانی برای دریافت مدرک کارشناسی دندانپزشکی دارند، و با اینکه رشته های دندانپزشکی زیادی وجود ندارد، چندین دوره مقدماتی دندانپزشکی وجود دارد. متقاضیان همچنین معمولا نیاز به تکمیل پیش نیاز درسی و تست پذیرش دندانپزشکی DAT دارند.
هنگامی که پذیرفته شدند، دانشجویان با توجه به مدرسه ای که در آن هستند، باید دکترای جراحی دندان (DDS) یا دکترای دارویی دندانپزشکی در سطح دندانپزشک/دکتر دندانپزشکی دارویی (DMD) را کسب کنند. مدرسه دندانپزشکی معمولا 4 سال بوده و شامل تجربیات کلینیکی کار با بیماران می‌باشد.
بعد از مدرسه دندانپزشکی، آنهایی که علاقمند به ارتودنس شدن هستند، باید برنامه اقامت خود را برای تخصص در این زمینه را تکمیل کنند. این برنامه ها معمولا دو سال به طول انجامیده و ممکن است به درجه‌ی استادی و مدرک ارتودنسی بیانجامد. دانش آموزان در این برنامه ها معمولا در تحقیقات ارتودنسی و تجربیات کلینیکی برای آموزش دستی مشارکت کرده و شاید واحد هایی با موضوعات زیر را بگیرند:
-آسیب شناسی دهان
-بیولوژی دهان
-پوکی استخوان کرانیوفیزیال
-بیومکانیک دندانی
-ناهنجاری های دندانی در صورت
مجوز
مدرسه دندانپزشکی برای آماده سازی لیسانس بورد ملی معاینات دندانپزشکی، که اکثر ایالات نیاز به مجوز دارند، و برخی دیگر نیاز به امتحانات بالینی هم دارند، کمک می‌کند. ارتودنس ها همچنین باید امتحانات ایالتی ضروری برای مجوز ارتودنس شدن بدهند.

دندانپزشکان ارتودنسی چه کاری انجام می‌دهند؟

دندانپزشکان ارتودنسی متخصصان دندانی هستند که مشکلات دندان را با موقعیت، هم ترازی و فاصله و مشکلات مربوط به نامنظمی در صورت و فک را تشخیص داده و درمان می‌کنند. یک تعداد از درمان های خاص، شامل ارتودنسی و درگر ابزار دهانی، برای تصحیح این مشکلات استفاده می‌شوند.

چرا من (یا کسانی که دوستشان دارم) باید درمان ارتودنسی انجام دهیم؟

دو دلیل خوب وجود دارد: زیبایی و عملکرد. داشتن یک لبخند جذاب تنها نظر مردم درباره‌ی شما را عوض نمی‌کند – این کار عکس های شخصی شما را هم خیلی بهتر می‌کند. درمان ارتودنسی همچنین به دندان های شما اجازه می‌دهد ک بهتر عمل کنند و تمیز نگه داشتن آنها را راحت تر می‌کند، که می‌تواند سلامت شما را به طور کلی بهبود بخشد.

چه زمانی باید درمان ارتودنسی شروع شود؟

اگر ابتدا ارتودنسی در شهرکرد را پیدا کرده اید، شما هرکز برای شروع درمان ارتودنسی پیر نیستید – اما اگر شما در سن پایین تر شروع به درمان کنید، مشکلات شما ممکن است راحت تر درمان شود. انجمن دندانپزشکان ارتودنسی امریکا پیشنهاد می‌دهد که یک بچه که ممکن است نیاز به درمان ارتودنسی داشته باشد باید برای اولین ملاقات حدود 7 سالگی مراجعه کند.

چگونه می‌توانم مشکل نیش دندان بالقوه را تشخیص دهم؟

دندان هایی که دچار بیرون زدگی، در هم رفتگی، یا خارج شدن از موقعیت هستند، دارای نشانه های واضحی هستند که درمان نیاز دارند (مشاهده نمونه ها). نشانه هایی با وضوح کمتر، تنفس دهانی، گاز گرفتن مکرر گونه یا سقف دهان، مشکل در حرف زدن، و مکیدن انگشت شست هستند، که از سن 3 یا 4 سال گذشته است. اگر دندان ها موقعی که دهان بسته است کاملا روی هم قرار نمی‌گیرند، یا اگر فک صدا می‌دهد یا یا در هنگام حرکت دندان ها تغییر مکان می‌دهد نیز ممکن است نشان دهنده‌ی یک مشکل ارتودنسی است.

آیا ارتودنسی درد دارد ؟

داشتن ارتودنسی در روی دندان ها به طور کلی بدون درد است. برخی مردم تجربه کمی تیر کشیدن و درد در روز های اول دارند، یا وقتی آنها در حال تنظیم قطعات هستند: تنظیم دوره‌ای ممکن است گاهی باعث درد نیز شود، اگرچه این معمولا تنها زمان کمی طول می‌کشد. مسکن های بدون نسخه می‌توانند برا کاهش هر ناراحتی استفاده شوند، اما معمولا غیر ضروری هستند.

ارتودنسی در شهرکرد چقدر طول خواهد کشید ؟

این برای هر کسی متفاوت است، اما به طور کلی سطح فعال درمان (که نصب ارتودنسی یا دیگر قطعات است) ممکن است تا6 تا 30 ماه طول بکشد. بعد از آن، یک نگه دارنده فرسوده است.

چند وقت بعد باید برای قرار ملاقات بعدی بروم؟

بستگی به کاری دارد که انجام داده‌اید و اینکه چند وقت نیاز به نظارت دارید . در طی درمان فعال، شما معمولا هر 4 تا 6 هفته به مطب مراجعه خواهید کرد.

آیا نیاز به کشیدن هر دندانی هست؟

اگر دندان های شما شدیدا دچار در هم رفتگی باشند (چون دهان شما کوچکتر از آن است که همه دندان ها در آن جا شود) – یا اگر شما دارای دندان هایی به هم چسبیده باشید (دندان هایی که در زیر لثه توسط دندانی دیگر به دام افتاده‌اند) – سپس کشیدن دندان ممکن است لازم باشد. در مورد بیماران جوان تر، درمان زودتر ممکن است کشیدن دندان را غیر ضروری کند.

آیا باید مراقب چیز هایی که می‌خورم باشم؟

بله – شما باید از انواع غذا هایی که ممکن است به ارتودنسی آسیب وارد کرده یا در بین آنها بماند، صرف نظر کنید. برخی از این غذا ها شامل سبزیجات خام، آبنبات سفت، کارامل، تافی و یخ مکعبی هستند (خوشبختانه، بستنی مشکلی ندارد). شما فهرستی از غذا هایی که باید از خوردن آنها اجتناب کنید را دریافت خواهید کرد.

آیا می‌توانم ورزش کنم/ یا ساز بزنم؟

در یک کلمه: بله. البته، چه شما ارتودنسی داشته باشید یا نه، ما پیشنهاد می‌کنیم که در انجام اکثر ورزش ها از یک محافظ دهان استفاده کنید. نوازنده ها به طور کلی قادر به زدن ساز هایشان همانند قبل هستند، اما شاید نیاز به یک دوره کوتاه هماهنگی بعد از دریافت ارتودنسی داشته باشند.

آیا وقتی در حال درمان ارتودنسی هستم نیاز به ملاقات دندانپزشکم دارم؟

بله دارید – درواقع، این از همیشه مهم تر است! دندان هایتان را از شر پلاک ها آزاد کنید (مخصوصا از پوسیدگی) که می‌تواند در هنگام استفاده از ارتودنسی چالش برانگیز باشد. دندانپزشک شما می‌تواند به شما کمک کند که از با تمیز کردن مرتب دندان ها از این مشکلات جلوگیری کنید.

آیا وقتی ارتودنسی هایم بیرون هستند نیاز به یک نگهدارنده دارم؟

تقریبا همیشه، جواب مثبت است: اگر شما از نگهدارنده استفاده نکنید، دندان های شما می‌توانند به سرعت از موقعیتشان خارج شوند – و سپس تمام تلاش هایی که انجام شده اند از دست خواهند رفت! نگهدارنده به شما کمک می‌کند که لبخند زیبایتان را در طول زندگی نگه دارید.

آیا مراقبت های ارتودنسی شهرکرد گران هستند؟

مراقبت ارتودنسی یک سرمایه گذاری دراز مدت برای سلامتی و تندرستی شماست